B2B Marketing princípu WIN x WIN
Publikované 02.09.2015 v 14:15 v kategórii Podnikanie, prečítané: 191x
B2B marketing je akronymom pre spojenie business-to-business, ktoré znamená, že ide o (najčastejšie obchodnú) interakciu medzi dvoma firmami.
Široké možnosti spolupráce, kreatívne reklamné kampane, osviežujúce predajné techniky a stratégie - na slovenskom trhu nič neobvyklé - teda pre firmy zamerané na koncových zákazníkov. V B2B je ale situácia úplne iná. V medzi firemným marketingom ide o umenie vytvoriť konkurenčnú výhodu, obsadiť a udržať svoj podiel na trhu a nájsť spoločný jazyk s obchodnými partnermi nielen v tuzemsku, ale aj za hranicami.
Čo spôsobuje, že marketing v oblasti B2B nie je tak rozvinutý? Zrejme bude mať vplyv skutočnosť, že firmy oslovujúce opäť firmy nevidia svojho klienta ako človeka, ale ako inštitúciu. Komunikácia je potom neosobná, nereaguje na potreby konkrétneho človeka. Firmy často svojho potenciálneho klienta vôbec nepoznajú, neuvedomujú si, čo sú ich potreby, čo na trhu hľadajú, prečo by mali potrebovať práve náš tovar či službu. Náprava je jednoduchá. Je potrebné vnímať klienta-firmu ako klienta-človeka a pýtať sa, snažiť sa prispôsobiť produkt jeho potrebám. Pozitívne good-will už sa potom bude v danom odbore šíriť samo.
Premenlivé trhové prostredie ale núti firmy hľadať stále nové a nové cesty, ako osloviť potenciálnych i existujúcich zákazníkov.
Pred pár rokmi som si uvedomil, že vidím zárodky niečoho nového. Postupne som začal objavovať princíp siete navzájom prepojených osôb a firiem, ktoré dovnútra siete ponúkajú jednotlivé projekty.
Najprv má niekto nápad, ostatní mu ho pomôžu objasniť a priviesť do stavu plánu, niekto iný riadi rozbeh a niekto ďalší potom dokončenie projektu, ostatné priebežne podporujú.
Dobre fungujúca sieť obchodných partnerov predpokladá osobné väzby, vzájomnú dôveru a otvorenosť, dôsledné dodržiavanie princípu WIN x WIN pre všetkých zúčastnených.
Sieť v sebe zahŕňa aj ďalšie nové princípy: spolupráca namiesto konkurencie, udržateľnosť, zameranie na svoj talent.
Podiel B2B v sociálnych sieťach.

Komentáre
Celkom 0 kometárov