Rok 2016 je pre firmy rokom budovania značky
Publikované 06.02.2016 v 19:30 v kategórii Podnikanie, prečítané: 139x
Rok 2016 je pre firmy rokom budovania značky. Zameriavať sa budú na digitálnu komunikáciu, komunikáciu na sociálnych sieťach a tvorbe obsahu.
Brandbuilding čiže budovanie značky je špecifický marketingový odbor zaoberajúci sa budovaním povedomia a nesmrteľnosti značiek (tzv. Brands). Vďaka tejto službe máte možnosť vytvoriť takú značku, ktorú budú ľudia chcieť, s ktorou sa budú stotožňovať a hlavne - ktorú budú kupovať!

Prečo budovať značku
pretože:
· značka často dokáže pripútať viac zákazníkov, než samotný výrobok,
· značka okolo seba buduje základňu verných zákazníkov, ktorí nakupujú opakovane,
· značka dovoľuje predávať tovar a služby za vyššie ceny,
· výrobky opatrené známou značkou sa často predávajú a propagujú ľahšie.
Výbornou stratégiou je postaviť značku na tom, že robíte veci inak. V súčasnej dobe pridajte nove atypické služby pre zákazníka . Je to pridaná hodnota, za ktorú si časť zákazníkov rada priplatí.
Samozrejmosťou sú webové stránky a prepracovaný marketing na sociálnych sieťach.
Doručiť objednaný tovar v kartónovej krabičke dnes už nie je problém. Vznikajú preto projekty, ktoré sa snažia odlíšiť a ponúknuť zážitok aj pri rozbaľovaní. Dizajnovo zaujímavé balenia s osobným odkazom a prekvapením vnútri .
Ak je v odbore vášho podnikania príliš veľká konkurencia, môžete skúsiť obrátenú stratégiu. Ide o pomerne riskantní ťah, ktorý sa odváži urobiť len malé množstvo spoločností. Namiesto toho, aby ste išli takpovediac s davom, urobíte presný opak. Samozrejme tomu musí zodpovedať aj váš produkt.
Koniec koncov, je to práve zákazník, kto je majiteľom značky, pretože je to iba on a nikto iný, kto vo svojej hlave nosí (v lepšom prípade jasný a konkrétny) význam tej či onej značky. Spoločnosť je vlastníkom značky len z právneho hľadiska.
Nutnou podmienkou brand-buildingu je dlhodobosť zamerania. Za týždeň, mesiac či rok sa značka jednoducho vybudovať nedá (hovoríme skôr o dekádach). Zato ju ale možno počas krátkeho obdobia celkom úspešne zničiť - a to aj značku etablovanú. Tak, ako ktorýkoľvek vzťah, keď dostane rýchly a silný úder.
Dbajte na to, aby sa vaša špecializácia a odlišnosť prejavila aj vo vizuálnom štýle a prezentácie. Vaša corporate identity musí prehľadne a stručne odprezentovať celú vašu filozofiu.
Marketing nemožno považovať za izolovanú podnikateľskú funkciu. Marketing / branding vo firme musí robiť každý. Je to vodcovská filozofia, ktorá prechádza naprieč celou firmou. Každá spoločnosť má iba dve základné funkcie: marketing a inovácie.
Na slovenskom e-commerc trhu začína byť pomerne tesno, takže akýkoľvek spôsob, ktorý vám zaistí lojalitu zákazníkov, pre vás v dlhodobom horizonte znamená ušetrené náklady na marketing.
Komentáre
Celkom 0 kometárov