Strategický manažment, na čo je dobrý?
Publikované 20.05.2015 v 00:16 v kategórii Podnikanie, prečítané: 190x

Manažment by si mal pri tvorbe stratégie odpovedať na tri základné otázky. Čo a pre koho budeme robiť? Aké ciele chceme dosiahnuť? Ako tieto ciele dosiahneme? Strategický manažment je teda dlhodobo orientované, cieľovo zamerané programovanie, ktorého nástrojom je písomný strategický plán. V ňom je uvedená jasná predstava toho, čo chce manažment v budúcnosti dosiahnuť, aké sú jeho dlhodobé ciele. Berie do úvahy možné krízy a hľadá vhodné varianty riešenia, čím pomáha šikovne a vhodne reagovať na zmeny. Konkrétne by v strategickom pláne nemali chýbať nasledujúce procesy: poslanie firmy, vízia, analýza prostredia, kľúčové oblasti a strategické ciele. Strategický manažment sa teda snaži v prvom rade jasne formulovať poslanie firmy.
Jedným z najdôležitejších úloh vedúceho pracovníka je snažiť sa predvídať krízu, pretože na krízu sa najúčelnejšie reaguje, keď ju očakávame a sme na ňu pripravení. Z tohto dôvodu je nevyhnutné, aby bol manažér pri príprave strategického plánu maximálne kritický a objektívni, čo môže mnohým robiť problémy.
Stratégia danej firmy môže byť úspešná len vtedy, keď za ňou stoja a veria jej všetci zamestnanci, je teda veľmi dôležité, aby príslušný vedúci nielen rozdeľoval úlohy a motivoval, ale aby ostatným pracovníkom strategický plán predovšetkým vysvetlil, čím ich ubezpečí, že ich práca má nejaký konkrétny cieľ.
Hlavnou úlohou strategického manažmentu je teda efektívne premeniť vopred definované poslanie a ciele na výsledky. Strategický manažment a strategické plánovanie je pre firmu jednoznačne prínosným procesom.
Komentáre
Celkom 0 kometárov