V online svete je potrebné ísť zákazníkom naproti.
Publikované 04.09.2015 v 01:15 v kategórii Podnikanie, prečítané: 179x

Dnes zaplatiť prenájom webu, na ktorom budete prevádzkovať e-shop, je otázkou jednej hodiny, ale vybudovať z prázdneho webu aktívny e-shop, to je otázkou desiatok až stoviek hodín práce. Veľký potenciál vidím u obchodov, ktoré na svojich stránkach nepopisujú technické vlastnosti ponúkaného tovaru, ale udávajú jeho prínos pre zákazníka.
Používaných a úspešných metód je celá rada: PPC, bannerová, remarketingové a ďalšie reklamy, propagácia skrz porovnavačov cien a cenového radcu, video propagácie, propagácia konkrétneho človeka skrz odborných webov, blogov a fór, affiliate, obsahový marketing, SEO ...
Tlačene reklamy v časopisoch alebo letáky v okolí svojich predajní sa príliš neosvedčili a v súčasnosti majitelia eshopov tieto metódy opúšťajú.
Spoliehať sa hlavne na Google je vzhľadom k nedávnej zmene fulltextových výsledkov a ich negatívnemu vplyvu na rad webov risk.
Affiliate je najrozšírenejší spôsob propagácie eshopov a produktov, ktorý nevyžaduje veľké počiatočné výdavky, a platí sa až za výsledok. Partner je človek, ktorý Vás propaguje a odporúča váš tovar na internete.
Ideálna varianta je, keď sa Vášho affiliate programu sa zúčastnia Publisheri, ktorí budú o Vašom produkte písať, pomôžu s reputáciou a dostane zaslúženú odmenu. Vďaka affiliate získavajú eShopy, ak je všetko dobre nastavené, armádu externých obchodníkov.
K čomu sa dá affiliate prirovnať? Asi každého z nás niekedy kontaktoval tzv. Finančný poradca spoločností typu Partners, OVB, Fincentrum, atď. Pre banky, životnej poisťovne, alebo stavebné spoločnosti sa jedná o niečo ako Publisher. Teda externú predajnú silu, ktorá predáva za províziu ich produkty. Ako u stavebnej sporiteľne, tak v prípade eShope je cieľom affiliate programu spojiť sa so silnými partnermi, ktorí navýši obrat.
A teraz z iného súdka. Asi ste už niekedy počuli o pojme "diverzifikácia rizika". Spočíva v znižovaní rizika podnikania tým, že svoje aktivity (aktíva) rozložíte na čo najširšiu základňu - do čo najviac (ideálne nezávislých) činností a zdrojov.
Práve nezávislosť zdrojov môže byť v online prostredí trochu problematická. Ale ak prinášate zákazníkom aj ďalšie pridané služby a komunikujete s nimi tiež mimo internetové prostredie, robíte dobre. Kombinácia propagácie v online a offline prostredí je určite správnou cestou.
Dôležitejší sú podľa mňa lídri a inovátori. Tí ovplyvňujú funkcie a obsah ostatných, ktorí sa nimi inšpirujú.
Marketing a inovácia plodí výsledky, všetko ostatné sú náklady. "Tak hor sa k lepším zajtrajškom!
Komentáre
Celkom 0 kometárov