Budovanie značky eshopu
Publikované 05.04.2016 v 19:59 v kategórii Podnikanie, prečítané: 159x
Nakupovanie na internete je oveľa menej osobné, než nakupovanie v kamenných predajniach. Chýba tam akýkoľvek ľudský kontakt aj fakt, že si tovar kupujeme od konkrétneho človeka. Túto absenciu kontaktu by sa mali e-shopy pokúsiť nahrádzať aspoň trochu ľudskou tvárou.

Napríklad používajte v autorizačných emailoch fotku zamestnanca, riaditeľa vlastne toho
,kto komunikuje zo zákazníkom. Celej firemnej komunikácie to dáva ľudskosť a ukazuje,
že za tým všetkým stojí človek, prípadne skupina ľudí. Ľudia chcú mať pocit, že
obchod nie je len virtuálny , že je aj skutočný. Značky by sa preto nemali báť
ukázať aj v offline médiách. Nie z výkonnostného dôvodu, ale z toho brandového.
Nakupovanie je pre niektorých ľudí nudná vec. E-shopy by sa preto mali snažiť urobiť niečo málo pre to, aby svojho zákazníka potešili, alebo aby ho pobavili. "Skúste ho prekvapiť, skúste ísť ďalej, než on bude očakávať, že sa dostane. Zákazníka ale môže potešiť aj taká maličkosť, ako sú dômyselne prepracované texty na webe. Úspešná je aj stratégia "zážitkového" nakupovania. Základom úspechu je vedieť zaujať aj človeka, ktorý práve nechce nič kúpiť.

Spojenie s celebritou alebo určitou komunitou fungovalo oveľa skôr, než e-shopy vôbec vznikli. Dôležitým krokom je nájsť danú oblasť, komunitu alebo celebritu, ktorá má s danou značkou niečo spoločné. Ak sa to podarí a značka pre týchto ľudí urobí niečo navyše, môže očakávať, že sa dostane do širšieho povedomia a získa si aj oveľa väčšiu lojalitu členov komunity prípadne fanúšikov danej celebrity.
Znamená to , že sa budete musieť občas vydať aj do offline sveta. Dôležitá je autenticita. Vaši fanúšikovia potrebujú cítiť, že vás daná téma baví rovnako ako ich. Len tak budete uveriteľný.
Už vám napísali zákazníci, že sa vždy tešia na váš newsletter? Ak nie, máte sa čo učiť.
Komentáre
Celkom 0 kometárov